کتاب نسیم بیداری اثر رضا تقی آبادی
آرمان اندیشه

در این کتاب می خوانید:

تاریخ جنبش های بیداری طلبانه به مفهوم ایجاد تحول و حرکت درمیان ملل مسلمان؛ از نیمۀ دوم قرن سیزدهم در ایران، هندوستان، بین النهرین، مصر، سودان، لیبی و ترکیه به چشم می خورد که در دوران مختلف تاریخی، افت و خیزهای فراوان را پشت سرگذارده است.

پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در ایران گویی جانی تازه در کالبد واژۀ بیداری اسلامی دمیده شد. عده ای بر این باورند که اگر چه بیداری در دو سدۀ اخیر درکشورهای مختلف شکل گرفته است، اما اگر آن را به صورت یک منحنی ترسیم نماییم، امام(ره)  و انقلابش در قلۀ این منحنی قرار خواهند گرفت.

از عنایات خاصه الهی این بود که خلف صالح حضرت امام(ره) حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(مدظله العالی) همان راه امام را با صلابت پیش گرفتند و ادامه دادند.

از شگفتی ها  این است که در آغاز رهبری ایشان شاهد فروپاشی شوروی سابق و اردوگاه شرق از یک طرف و حمله اول آمریکا به عراق ازسوی دیگر بودیم.

ماجرای 11 سپتامبر و متعاقباً اشغال افغانستان و عراق توسط آمریکا، حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان و غزه و اخیراً آغاز امواج جدید بیداری اسلامی در جهان عرب که هرکدام به جای خود حادثه ای بزرگ در تاریخ معاصر اسلام و جهان است، در زمان رهبری حضرت ایشان رخ داده است.

فشار غرب برای متوقف کردن ایران در امر فن آوری هسته ای و به دنبال آن تحریم های اقتصادی همگی در همین دوره بوده است.

مدیریت بسیار قوی ایشان در بحران های مزبور، مدیریتی مثل زدنی درتاریخ ایران و جهان اسلام است.

علی رغم مشکلاتی که سلطه جویان جهانی که دشمنیِ ریشه ای با اسلام و جمهوری اسلامی دارند بر جهان اسلام و ایران تحمیل کرده اند، از آغاز امواج جدید بیداری اسلامی درکشورهای عربی، ایشان رأساً هدایت افکار عمومی ایران و جهان اسلام را برای حمایت از این امواج بیداری و جلوگیری از انحراف آن ها به عهده گرفته اند و با موفقیت آن را به پیش می برند که در این راستا، در این کتاب ضمن بیان شمه ای از تاریخ زندگی رهبران انقلاب اسلامی به واکاوی نظرات و منظومه فکری ایشان در باب صدور انقلاب و تأثیرپذیری کشورهای مختلف از جنبش مردمی در ایران و بروز انقلاب اسلامی ایران و الگوپذیری حرکت های اصلاح طلبانه جهان اسلام در برابر جور و ستم سردمداران دیکتاتور و قدرتمندان آن به بیان مسأله و تبیین حقایقی پرداخته است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 28 شهريور 1395برچسب:, :: 17:3 :: توسط : متفکر

درباره وبلاگ
به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان آرمان اندیشه و آدرس armaneandisheh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت: